pohled.jpg 4.0K

Vstupenka na rozhlednu

Chlum u Hradce Králové
336 N.m., JO70UG

2. - 3. června 2001 jsme se zúčastnili celorepublikové akce Rozhledny 2001 pořádané klubem CB Rádio Praha. Denis Žlutý pes vyrazil z Pardubic v sobotu okolo 18 hodiny směr Chlum u Hradce Králové. Já (Richard Skřivánek) jsem odjížděl s cca 20 minutovým odstupem, avšak u Hypernovy v HK, kde se Denis stavoval pro lahváče jsme se setkali. Cestou nás zastihl déšť a co čert nechtěl ještě objížďka. Na Chlum jsme dorazili před 19 hodinou. Z nedalekého hostince U polních myslivců jsme si zapůjčili zahradní stůl a židle, které jsme dopravili pod přístřešek, kterému oproti minulým akcím scházeli již 3 stěny. Denis nainstaloval anténu, zapojili jsme stanici, S-metr, osvětlení, připravili jsme si seznam rozhleden, pivo a začali jsme vysílat. V průběhu večera jsme navázali spojení např. s Drobkem Liberec - Kralický Sněžník, Exp. Méďa Béďa - Tábor (Lomnice n/Popelkou), Milanem 42 a Guseppem - Černá hora u Jánských lázní, Honzou Ústí - Skalka, Pavlem Cihelna - Chrudim, Bíďou Chrudim - Krkaňka, Karlem Přelouč, GOGO Roztoky - Jilemnice, Joskou Vys. Mýto - port. Skuteč, Orionem, Jonatánem Vrchlabí - Žalý u Jilemnice, Cipískem Litomyšl, Žánem Praha - Libníkovice, Zdenou Výhled, Bobešem Vysokov u Náchoda, Žralokem Těchlovice, Danou Hrádek, Edisonem Pardubice, Mirkem Slatiňany, Karlem Heřmaňák, Exp. Kobra - Vrátenská hora, Radkem Přelouč, Mírou Mejto - Lázek, Jelení horou - Polsko, Ivetou Rychnov, Exp. 120 - JO80GB, Jirkou Karlovina, Alešem St. Kolín, Vinckem Pardubice, atd. atd.

Do akce Rozhledny 2001 jsme se zapojili mezi 1:00 - 2:00 na 21 kanále při inventuře rozhleden. Dostali jsme číslo 20A, tzn. že jsme se vklínili mezi č. 20 Libníkovice u Týniště n. Orl. a č. 21 Suchý vrch v Orl. horách.
Ve 2:00 to vypuklo. Slyšeli jsme
rozhledny č.01 (47), č.03 (46), č.05 (48), č.07 (22), č.08 (58), č.09 (58), č.10 (58), č.11 (59), č.12 (48), č.13 (58), č.14 (58), č.15 (59+10), č.16 (59+10), č.17 (59+10), č.18 (58), č.18A (58), č.19 (59+10), č.20 (59), 20A jsme my, č.21 (59+10), č.24 (47), č.29 (57), č.31 (23), č.41 (23), č.42 (23).

Do rána jsme navázali mnoho dalších spojení např. s Pavlem Skuteč a Standou HK na kopci Křivina, Peklem a Mírou 7 na Ještědu, Lubošem Chlístov - Kopanina, Betlémákem Sezemice, Milanem Choteč, Jirkou věžák - Pardubice, Standou Mělník - rozhl. 3, Jirkou nadjezd - Hr. Kr., Oldou Mojžíš Ústí n/L na kopci Kukla, Romanem Máteřov - Pardubice atd.
V 5:00 jsme se odebrali spát do autíček. Po 3 hodinovém spánku nás vzbudil hluk motorů a houkaček. Při pohledu z okna auta jsme viděli všude kolem sebe hasiče, stánky s párky, hasicí vozy a diváky přihlížející přípravám soutěžního klání hasičských družstev. Dali jsme si kávu, kterou přinesl Denis z hostince a začali jsme opět vysílat a zároveň sledovat hasičskou soutěž. Po 10 hodině jsme začali balit a já jsem neodolal a ještě jsem vylezl na rozhlednu a pořídil několik fotografií. V 11 hodin jsme se rozloučili a vyrazili jsme k domovu.

prijezd.jpg 3.7K
Příjezd na Chlum u HK.
Osídlení budky pod rozhlednou.

prijezdbok.jpg 4.5K
Denis Žlutý pes skládá anténu 5/8.
V popředí naše přibližovadla.

montanteny.jpg 4.3K

pod rozhlednou

denisvysila.jpg 5.1K
Začíná být zzzzima, Denis si
natáhnul kulicha a stále vysílá.

stul.jpg 5.3K
Vysílací pracoviště na
stole v přístřešku.

deniskozich.jpg 4.9K
V přestávkách mezi vysíláním
vybrnkávají zkřehlé prsty melodii ...

denispermonik.jpg 4.4K
V kožichu je Denis jak
permoník. Je 5 hodin ráno.

obcerstveni.jpg 5.2K
V 8 hodin ráno nás budí rachot a
troubení hasičů.

nastuphasicu.jpg 5.6K
Sledujeme nástup - začíná
soutěž hasičských družstev.

savice.jpg 5.6K
Jdeme se podívat na zápolení
hasičů se savicí.

konstrukce.jpg 5.4K
V 10 h přijíždí zájezd německých
důchodců. Lezu s nimi na rozhlednu

mravenci.jpg 4.2K
Z té budky dole jsme vysílali.
Napravo od budky mává Denis.

demontazant.jpg 5.9K
Demontáž 5/8 antény.
V pozadí stále řádí hasiči.